En
un futur no gaire llunyà, Barcelona és una Atlàntida
que s'enfonsa. El canvi climàtic l'ha fragmentada en illots. Les
Forces de Repressió Privada els vigilen, dalt de les motos aquàtiques.
Sobre la superfície encara emergida de la ciutat, s'hi alcen els
edificis de l'ahir i del demà. Conformen una arquitectura dislocada,
piranesiana, esquizofrènica. Les pantalles de tele gegants són
a cada cantonada, planant sobre les pupil·les i l'orella d'una
societat multiètnica, dirigida amb mà fèrria pel
totalitarisme. Els malsons d'Orwell i Huxley han pres cos.
Però,
a la Barcelona del 2020, no tothom està disposat a amagar el cap
sota l'ala, a acceptar el sistema vigent amb passivitat. Aquestes són
algunes de les claus dels quatre números que conformen 'ColorCafé',
l'últim treball d'Alfons López i Pepe Gálvez, un
thriller futurista i sociopolític, amanit amb una bona dosi d'intriga
i peripècies, que es desenvolupa al llarg de quatre dies de l'any
2020. Els autors, que ja havien elaborat l'àlbum 'Asesinato en
la mezquita', editat per SOS Racismo, ens presenten un microcosmos on
s'hi barregen hackers i grups subversius, activistes i immigrants amuntegats
al Parc Güell, malalts d'Internet i polítics racistes, conformant
una teranyina humana tan atapeïda com anguniosa
La
narració -seguint el mestratge de Frank Miller o Paul Verhoeven-,
avança contrapuntada per insercions televisives, que tenen la virtud
d'ironitzar sobre la societat del 2020. A l'hora de treballar l'argument,
ignorem si Gálvez i López van inspirar-se en aquella frase
de Félix de Azúa, en què comparava Barcelona amb
el Titanic, o en la novel·la 'El mundo sumergido', de James G.
Ballard. Possiblement, cap de les dues coses va generar l'univers escanejat
a 'ColorCafé'. Un univers sòlid i compacte, que seria bo
que, més enllà dels quatre quaderns, tingués continuïtat.
La Barcelona submergida dels creadors dóna per a uns quants comic
books més.
©
07/05/98 AVUI. Tots els drets reservats.
ColorCafé
Pepe Gálvez i Alfons López.
Quatre números.
Planeta DeAgostini.
Col·lecció Laberinto.
Barcelona, 1998.
|